Autor Wątek: Konsultacje społeczne projektu "Modelu Zrównoważonego Transportu Zbiorowego ..."  (Przeczytany 1305 razy)

moder

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 738
    • Zobacz profil
Prezydent Miasta Łodzi zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu "Modelu  Zrównoważonego Transportu Zbiorowego w Łodzi 2020+", które trwają od dnia 25 listopada 2015 r. do dnia 14 marca 2016 r., do godziny 16.00.

Griszas24

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Imię i Nazwisko: Grzegorz Kaczmarek
Odp: Konsultacje społeczne projektu "Modelu Zrównoważonego Transportu Zbiorowego ..."
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2015, 02:43:27 am »
Witam,

Przestudiowalem propozycje i zalozenia modelu transportowego i uwazam ten projekt za totalna porazke. Nie powinno stawiac sie w 80% na obsluge tramwajowa, poniewaz na chwile obecna i pewnie jeszcze przez ogromna ilosc lat nie ma i nie bedzie odpowiedniej infrastruktury. Zreszta juz na trasie W-Z jedna mala awaria tramwaju, powoduje ogromny chaos, a wszystkie rezerwy autobusowe podrywane sa do dzialania i zastepstwa. Przede wszystkim, zeby stawiac na tramwaj to trzeba wyremontowac przebudowac wiele istniejacych juz linii, a dopiero wtedy brac sie za ich poszerzanie. Na chwile obecna i w prespektywie 5-8 lat Lodzi nie stac na budowanie nowej infrastruktury gdyz zwyczajnie nie ma na to pieniedzy. Po co robic konsultacje spoleczne, skoro 6 osob wypowie sie na 500 tys i kazdy uwaza, ze sie odbyly. Postawic trzeba za autobus, zatkac czarne dziury na mapie polaczen autobusow. Stworzyc linie pospieszne i przystanki na zadanie. Skrocic zjazdy autobusow, ktore pokrywaja sie z linami nocnymi (oraz wrocic do ich czestotliwosci raz 30 min) a w dzien puscic wieksza czestotliwosc linii dziennych. Jesli ceny biletow ida w gore, obnizajcie bilety okresowe. W niektorych miejscach tak jak na Rokicinskiej, Dw. Kaliskim nie powinno wogole byc przystankow wspolnych, gdyz powoduje to ogromny chaos i stwarza realne niebezpieczestwo dla zdrowia zycia ludzi, oraz grozi kolizja na psach drogowych, kiedy autobus przecina je wszystkie zeby zjechac na prawy skrajny bo za 60 m ma kolejny przystanek.

Jak mi sie cos przypomni dopisze :)

Lepszy Trans Publ

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • Lepszy Transport Publiczny
  • Imię i Nazwisko: Artur Zawadzki
Założenia Modelu są bardzo trafne (np. zwiększenie częstotliwości kursowania czy ograniczenie duplikacji autobusów i tramwajów), największym wyzwaniem jest konsekwencja w jego wprowadzaniu i przekonanie pasażerów (aktualnych i potencjalnych) do jego korzyści.

Niestety, niektóre propozycje działań zdają się być niespójne z założeniami i zwiększają ryzyko braku realizacji założeń po wprowadzeniu tych propozycji w życie. Przykłady to nowe buspasy w centrum, nowe PATy, lokalizacja węzłów przesiadkowych czy ukryte założenie takiej samej częstotliwości wszystkich miejskich linii tramwajowych. Moim zdaniem część problemów można rozwiązać szybciej, łatwiej i taniej niż zaproponowano – szczegóły dostępne są tutaj.

Wprowadzenie w życie kompromisowej wersji Modelu może skończyć się zmianami, które nie przyniosą spodziewanych efektów, przez co spowodują rozczarowanie pasażerów niespełnionymi (w ich odczuciu) obietnicami. Rozbicie proponowanych daleko idących zmian na dwa etapy: tramwajowy i autobusowy, pozwoli przekonać pasażerów do korzyści reformy i zwiększyć ich akceptację dla redukcji autobusów dublujących tramwaje.
---
lepszy-transport-publiczny.org
lepszy-transport-publiczny.org